Dyskalkulia – objawy, formy pomocy

200-125 300-115 200-105 200-310 640-911 300-075 300-320 300-360 642-998 QV_DEVELOPER_01 400-101 700-501 117-201 70-696 700-505 600-199

16 listopada br. sala sesyjna Urzędu Miasta zgromadziła tęgie głowy – nauczycieli uczących matematyki począwszy od klasy pierwszej szkoły podstawowej, a skończywszy na nauczycielach uczących w szkołach ponadgimnazjalnych. Ze spotkania skorzystało prawie 100 nauczycieli jastrzębskich szkół. Zebrani mieli okazję wysłuchać prelekcji pt.: „Dyskalkulia – objawy, formy pomocy”.

Prowadząca, psycholog Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej mgr Beata Kałuża – Dereń poruszyła wiele ważnych kwestii dotyczących dyskalkulii. Podkreśliła, że dyskalkulia rozwojowa jest strukturalnym zaburzeniem zdolności matematycznych, mających swe podłoże w zaburzeniach genetycznych i wrodzonych nieprawidłowościach dotyczących funkcjonowania części mózgu odpowiedzialnej za dojrzewanie umiejętności matematycznych wraz z wiekiem, bez jednoczesnego zaburzenia ogólnych funkcji umysłowych. Dyskalkulia rozwojowa obejmuje specyficzne zaburzenie zdolności matematycznych. Jest rozpoznawana jako zaburzenie, gdy występują różnice pomiędzy aktualnymi zdolnościami matematycznymi dziecka a tymi, które są odpowiednie dla jego wieku.
Uczestnicy dowiedzieli się jakie są kryteria rozpoznawania specyficznych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, dlaczego filarem pomocy jest nauczyciel oraz jak pomóc uczniowi z tym schorzeniem.
To spotkanie było kolejnym działaniem w ramach trwającego projektu „Rozkodujmy matematykę w naszym mieście”, którego organizatorkami były Ewa Szatkowska, Ewa Majchrzak oraz Joanna Rajnysz.

Brak komentarzy.

Leave a comment