Interwencja w sklepie zoologicznym

Interwencja w sklepie zoologicznym

Choć wpływające do Straży Miejskiej zgłoszenia o złym traktowaniu zwierząt zazwyczaj dotyczą psów i kotów, zdarzają się także sygnały nietypowe – jak ten związany z jednym ze sklepów zoologicznych.

Informacje pozyskane od zgłaszającego odnosiły się m.in. do wymiarów klatek w których przetrzymywane są króliki i gryzonie, stanu i jakości wyściółki czy też dostępu do odpowiednich rodzajów karmy. W przypadku takich zgłoszeń Straż Miejska posiłkuje się w ramach kontroli fachowością i profesjonalizmem Powiatowego Inspektoratu Weterynarii z Wodzisławia Śląskiego.

W ramach kontroli przeprowadzonej przez przedstawiciela tej instytucji ustalono, iż warunki dobrostanowe zwierząt były spełnione (klatki zapewniały utrzymanie naturalnej postawy ciała), zalecono rozdzielenie zwierząt do stojących obok pustych klatek, co zostało zrobione w trakcie kontroli. Wszystkie zwierzęta miały wodę, króliki miały resztki siana, a w trakcie kontroli dostały świeżą porcję. Za wyjątkiem siana zwierzęta miały pokarm. Klatki były czyste, pellet świeży. Zwierzęta nie sprawiały wrażenia chorych ani zaniedbanych. Powiatowy Lekarz Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim zwrócił uwagę, że w przypadku sklepów zoologicznych nie ma określonych szczegółowych warunków utrzymywania zwierząt, wobec tego nie ma możliwości wymagania od właściciela sklepu konkretnych warunków, można jedynie zalecać poprawę istniejących.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Wodzisławiu Śląskim przeprowadzi w najbliższym czasie rekontrolę placówki pod kątem posiadania wymaganej dokumentacji.

źródło: jastrzebie.pl

Leave a comment

Send a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *