To już 16 raz uczniowie SP 12 uczestniczyli w Rajdzie Górskim im. Jerzego Kukuczki

200-125 300-115 200-105 200-310 640-911 300-075 300-320 300-360 642-998 QV_DEVELOPER_01 400-101 700-501 117-201 70-696 700-505 600-199

Dnia 18.05.2018 roku wybraliśmy się w pobliskie góry, by wziąć udział w XVI RAJDZIE GÓRSKIM im. JERZEGO KUKUCZKI. Byliśmy pełni obaw, bo pogoda nie zapowiadała się najlepiej, ale wyposażeni  w peleryny przeciwdeszczowe i porządne buty wyruszyliśmy autokarem na Kubalonkę.
Tam już czekała na nas pani przewodnik, przywitaliśmy się i ruszyliśmy w trasę. Weszliśmy na szlak im. Jerzego Kukuczki, najpierw przemierzyliśmy trasą planetarną, ale niedługo potem weszliśmy  w las. Co jakiś czas zatrzymywaliśmy się i pani przewodnik opowiadała nam o faunie i florze Beskidów. Dowiedzieliśmy się także, że z Ustronia możemy górami dotrzeć aż do Bieszczad, a zajęłoby to około dwudziestu dni.  Pani przewodnik pokazała nam także to, co powinno znaleźć się w plecaku, jeśli wybieramy się na górską wędrówkę.

Szlak, którym szliśmy, momentami był trudny do przebycia, ponieważ ścieżka bardziej przypominała górski potok niż drogę, ale jak na Kukuczkowców przystało, świetnie sobie poradziliśmy. Wreszcie dotarliśmy na metę, która była w Istebnej. Tam zjedliśmy ciepły posiłek, wypiliśmy gorącą herbatę, spotkaliśmy się z uczniami szkół im. Jerzego Kukuczki z całej Polski i rozpoczęły się zabawy oraz konkursy. Nie zawiedliśmy! Martyna Sitek zajęła I miejsce w konkursie plastycznym, Ania Kołdys II w konkursie wiedzy o Jerzym Kukuczce, a my wszyscy III miejsce w ogólnej klasyfikacji w XVI Rajdzie Górskim im. Jerzego Kukuczki – to dzięki zaangażowaniu wszystkich, a także występowi naszych Wiolinek.
Za rok znów tam będziemy!