Eurovia Polska S.A. będzie budowała wiadukt na alejach i rondo na skrzyżowaniu ulic Graniczna-Północna-Aleja Piłsudskiego.
To będzie jedna z najdroższych inwestycji realizowanych przez Jastrzębie-Zdrój w ostatnich latach. Pochłonie prawie 18 milionów 370 tysięcy złotych. Co ważne, miasto pozyskało 50 procent dofinansowania na tą inwestycję z Funduszu Dróg Samorządowych.
Umowa ma zostać podpisana na dniach. A to oznacza, że z początkiem sierpnia rozpocznie się wyburzanie starego wiaduktu. O szczegółach zmiany organizacji ruchu drogowego będziemy informować Państwa na bieżąco.
Eurovia Polska S.A. ma tylko 680 dni na to, by wybudowała wiadukt i rondo na skrzyżowaniu ulic Graniczna-Północna-Aleja Piłsudskiego. A inwestycja jest potężna.
Przypomnijmy, że projekt budowy wiaduktu zakłada między innymi budowę dwóch niezależnych mostów, osobno dla każdej z jezdni. Obiekt podzielony będzie, jak do tej pory, na dwa pasy w każdym kierunku. Dzięki takiej konstrukcji zyskujemy gwarancję, że jego użyteczność, pomimo szkód górniczych, będzie wydłużona. Poprawione zostaną także parametry drogi, która awansuje z automatu do kategorii dróg głównych.
Przy budowie wiaduktu część wąwozu zostanie zasypana, jednak pozostawiony zostanie przepust na planowaną budowę torów kolejowych. Powstaną też dwa przyczółki. Z uwagi na znaczne obciążenia przekazywane przez podpory, przewidziano wzmocnienie podłoża gruntowego pod fundamentami przyczółków oraz pod konstrukcjami z gruntu zbrojonego. Dodatkowo teren będzie palowany.
Cały obiekt będzie miał 70 metrów długości i 20 szerokości. By przyspieszyć roboty, wykonany zostanie nie z lanego betonu, a z prefabrykatów. Powstanie również 300 metrów bieżących drogi, ze ścieżkami rowerowymi i chodnikami, a także oświetlenie uliczne.
Co warte uwagi, wraz z wiaduktem budowane będzie jednocześnie rondo na skrzyżowaniu alei z Graniczną i Północną. Jest to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. W tym miejscu powstanie rondo turbinowe, które ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego i znacznie poprawić płynność przejazdu.
Nieprzypadkowo te dwie inwestycje zaplanowano w jednym czasie. Łatwiej będzie jednocześnie budować i wiadukt i rondo, niż zamykać przejazd z powodu budowy wiaduktu a następnie ograniczać ruch drogowy z powodu budowy ronda.
źródło: jastrzebie.pl