DECEMBER 9, 2022
SPORT

Wysoki ekwiwalent reklamowy partnerów i sponsorów Jastrzębskiego Węgla!

post-img

Nasz Klub otrzymał raport badawczy podsumowujący minione rozgrywki pod nazwą „Badanie efektywności sponsoringu w mediach” wykonany przez firmę Sponsoring Insight Research & Consulting na zlecenie Polskiej Ligi Siatkówki S.A. dotyczący wartości ekspozycji medialnych. Zgodnie z nim ekwiwalent reklamowy, czyli cena jaką należałoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu, dla marek naszych partnerów i sponsorów wyniósł ponad 150 milionów złotych! To pokazuje, że warto reklamować się z Jastrzębskim Węglem.

Raport badawczy został sporządzony za okres od października 2021 roku do maja 2022 roku. Przedmiotem analizy były ekspozycje medialne sponsorów i partnerów klubów występujących w rozgrywkach PlusLigi, zaś celem badania określenie ekwiwalentu reklamowego wygenerowanego dla poszczególnych marek.

Metodologia badawcza sprowadziła się do analizy ekspozycji sponsoringowych w mediach, polegającej na identyfikacji logotypu lub wzmianki na temat poszukiwanej marki w publikacjach medialnych (artykułach prasowych, internetowych, programach TV) dotyczących rozgrywek.

Ekspozycje, które zostały skategoryzowane jako efektywne, były przedmiotem wyceny, której celem było określenie ekwiwalentu reklamowego, tj. ceny jaką należałoby zapłacić za wykupienie konwencjonalnej reklamy o podobnym zasięgu.

Wycena – w zależności od rodzaju medium – opiera się o takie wskaźniki jak: cena strony reklamowej, artykułu sponsorowanego, CPT w telewizji (koszt dotarcia z przekazem reklamowym do tysiąca odbiorców z grupy docelowej); wielkość materiału; liczba, czas trwania, lokalizacja i widoczność ekspozycji; dane telemetryczne.

Standardowo monitoringiem objętych jest kilkanaście tysięcy portali i serwisów internetowych, ponad 1000 tytułów prasowych oraz minimum 16 ogólnopolskich stacji TV.

Wartości ekwiwalentu reklamowego podawane są w ujęciu cennikowym (rate card).

Zgodnie z powyższym, w minionym sezonie Jastrzębski Węgiel uzyskał najwyższą w historii Klubu wartość ekspozycji medialnych wynoszącą 150 537 098, 91 złotych! W zestawieniu ujętych zostało 14 marek naszych partnerów i sponsorów. Największą wartość spośród naszych partnerów i sponsorów uzyskała marka naszego Partnera Strategicznego – Jastrzębskiej Spółki Węglowej, w przypadku której ekwiwalent reklamowy wyniósł 58 764 590,75 zł. Z kolei ekwiwalent reklamowy dla marki Miasto Jastrzębie-Zdrój wyniósł 36 273 122,25 zł. Liczba ekspozycji dla wszystkich marek naszych partnerów i sponsorów to 438 156 publikacji.

Jeśli chodzi o wartość ekspozycji medialnych w internecie to ekwiwalent reklamowy dla wszystkich marek Jastrzębskiego Węgla wyniósł 55 533 969,70 złotych, zaś łączna liczba ekspozycji w internecie to 25 589. Z kolei, w przypadku ekspozycji medialnych w prasie ekwiwalent wyniósł 15 377 450, 93 zł przy 4187 publikacjach. W telewizji marki partnerów i sponsorów Jastrzębskiego Węgla były eksponowane 408 380 razy, co dało ekwiwalent reklamowy na poziomie 79 625 678,28 zł.

Łączna oglądalność meczów Jastrzębskiego Węgla w telewizji wyniosła 8 035 622 widzów, wliczając w to zarówno mecze „domowe”, jak i wyjazdowe pokazywane „na żywo” oraz z powtórkami.  Największą widownię przed telewizorami zgromadził nasz „domowy” mecz finału PlusLigi z Grupą Azoty ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle. Spotkanie to oglądało 349 263 widzów.

Powyższe liczby dowodzą tego, że warto reklamować się z Jastrzębskim Węglem.

 

O Nas

Jastrzębski portal dialogu społecznego.
Unia Europejska
Mieszkańcy Jastrzębia i okolic